۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲

مدیرکل ارشاد لرستان:

انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان تشکیل شد

انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان تشکیل شد

خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم روانشاد در نشست فرهنگی نویسندگان حوزه دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران این اداره کل ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس روایتگر رشادت‌ها و دلاوری‌های انسان‌هایی آزاده است که با عزمی راسخ، گام در مسیری دشوار نهادند و جلوه‌ای از عشق الهی را به منصه ظهور رساندند.

وی هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی علیه کشورمان به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس را حائز اهمیت و نیازمند مواجهه هوشمندانه با آن دانست و عنوان کرد: در هر جایگاهی که قرار داریم تبیین مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا برای نسل جوان نیاز ضروری جامعه امروز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به مولفه‌های ارزشمند ملی و دینی جنگ تحمیلی، گفت: با هر یک از ابزارهای هنری، فرهنگی و اجتماعی که بخواهیم در حوزه دفاع مقدس کار کنیم، کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد.

روانشاد، با تأکید بر رویکرد تبیینی برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: آشناسازی نسل جوان با اهداف و ویژگی‌های دوران دفاع مقدس از رویکردهای برنامه‌های این هفته است؛ ازاین‌رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برنامه‌های مختلفی در سطح استان با همکاری انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری در نظر گرفته است.

اجرای ۱۰ نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس در لرستان

وی به اجرای ۱۰ نمایش خیابانی در ایام هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از جوانان ما در دفاع مقدس با نثار جان خود نگذاشتند این کشور به دست دشمن بیفتد و امروز هر مقدار در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس از ابزار هنر به بهترین شکل ممکن بهره ببریم، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ثبات بیشتری داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه دفاع مقدس، گفت: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد مردم به‌خصوص نسل جوان راه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف و همراهی جامعه هدف وجود دارد که بدون شک یکی از بهترین راهکارها تکیه بر ثبت و ضبط خاطرات و انتشار آن بافرهنگ مکتوب و کتاب است.

روانشاد ضمن قدردانی از همه تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه ثبت و ضبط ادبیات پایداری و دفاع مقدس در استان صورت‌گرفته است از تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: باتوجه‌به نبودِ یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ضرورت تشکیل شبکه ارتباطی با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه این انجمن به‌منظور فعالیت‌های مستمر در حوزه دفاع مقدس در استان ایجاد می‌شود.

کد خبر 6236262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha